Sprawozdanie merytoryczne Fundacji im. Władysława Orkana za rok 2014

Dane rejestracyjne

Fundacja im. Władysława Orkana z siedzibą w Warszawie,

adres: ul. Syrokomli 15/19 lok. 160, 03-335 Warszawa

adres elektroniczny: biuro@fundacjaorkana.pl

Fundacja została wpisana w dniu 7 kwietnia 2014 r. do Krajowego Rejestru Sądowego

pod numerem 0000504764.

Numer statystyczny REGON Fundacji: 147181565

Numer identyfikacji podatkowej NIP: 5242768227

 

Fundacja prowadziła działalność gospodarczą w zakresie określonym w KRS według wpisu do rejestru przedsiębiorców

Fundacja nie posiada statusu Organizacji Pożytku Publicznego (OPP)

 

Członkowie Zarządu:

Natalia Roszkowska – Założyciel i Prezes

Natalia Kukla – Wiceprezes

 

 

Cele statutowe Fundacji

  • Upowszechnianie wiedzy o życiu, działalności i twórczości Władysława Orkana − twórcy regionalizmu polskiego − oraz upowszechnianie osiągnięć artystycznych
    i cywilizacyjnych polskiej prowincji;
  • Upowszechnienie rodzimych tradycji związanych z dziedzictwem kulturowym
    i ochroną twórczości artystycznej;
  • Kreowanie warunków do dokształcania ustawicznego utalentowanej artystycznie
    i zdolnej naukowo młodzieży z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej;
  • Chronienie narodowej spuścizny literackiej i teatralnej, muzycznej, audiowizualnej, szczególnie regionalnej;
  • Stwarzanie warunków do rozwoju czytelnictwa, upowszechnianie i promocja czytelnictwa, szczególnie na wsi i w małych miasteczkach;
  • Wspieranie rozwoju wydawnictw, wartościowej literatury, ochrony księgozbiorów, muzealnictwa oraz wszelkich form rozwoju intelektualnego mieszkańców małych ośrodków;
  • Kształtowanie postaw społecznych w zakresie edukacji kulturalnej, medialnej
    i ekologicznej;
  • Inicjowanie akcji na rzecz mediacji społecznych, praw konsumentów i wolontariatu;
  • Aktywizacja społeczna osób starszych i niepełnosprawnych;
  • Przeciwdziałanie wykluczeniu, w tym cyfrowemu, osób mieszkających na wsi
    i w małych miasteczkach (przede wszystkim dzieci i młodzieży oraz osób starszych);
  • Propagowanie tradycyjnych wyrobów i produktów regionalnych;
  • Korzystanie z doświadczeń państw Unii Europejskiej w zakresie polityki regionalnej, rozwoju wspólnot lokalnych i etnicznych;
  • Promowanie współpracy kulturalnej pomiędzy narodami słowiańskimi;

 

 

Realizacja celów statutowych

Fundacja realizuje swoje cele poprzez:

  • Nagradzanie osób i instytucji zasłużonych dla idei rozwoju kultury i sztuki tworzonej
    w środowiskach lokalnych, regionalnych, małomiasteczkowych i na wsi, realizujących cele Fundacji;
  • Współdziałanie z organami władzy samorządowej i państwowej, stowarzyszeniami kulturalnymi, bibliotekami, domami kultury, muzeami, instytucjami naukowymi, środkami społecznego komunikowania a także osobami prawnymi i fizycznymi, których działalność wiąże się z działalnością statutową Fundacji;
  • Inicjowanie i prowadzenie muzeów edukacyjnych, muzeów biograficznych, muzeum etnograficznych, galerii sztuki oraz instytutów badawczych;
  • Prowadzenie badań naukowych w zakresie dorobku kulturalnego środowisk lokalnych, regionalnych i polonijnych;
  • Kreowanie i sponsorowanie przedsięwzięć pożytecznych dla idei Fundacji;
  • Tworzenie warunków do uzyskania pomocy finansowej, rzeczowej lub organizacyjnej
    w zakresie inicjatyw osób wykluczonych na wsi (w tym dzieci i młodzieży oraz osób starszych) zmierzających do ich rozwoju intelektualnego, kulturalnego i zawodowego;
  • Wydawanie książek i czasopism o charakterze naukowym, literackim i kulturalnym, także w nowych formach cyfrowych i w formatach przystosowanych do korzystania przez osoby niepełnosprawne;
  • Nagrywanie filmów oraz dokonywanie rejestracji muzycznych i audiowizualnych, także
    w formatach przystosowanych do korzystania przez osoby niepełnosprawne;
  • Opiniowanie projektów legislacyjnych rządowych i samorządowych związanych
    z działalnością Fundacji;
  • Organizowanie i finansowanie kursów, szkoleń, staży, a także sympozjów, konferencji naukowych i imprez kulturalnych;

 

Działalność Fundacji w 2014 roku

 

Nagroda im. Władysława Orkana

Idea wyróżniania ludzi aktywnych i twórczych nie jest współcześnie niczym odkrywczym ani nowatorskim. Promocyjny charakter wielu nagród jest ważnym czynnikiem mobilizującym wydawców, plastyków, muzyków. Wielcy patroni, bogaci sponsorzy, omnipotentne gazety czy czasopisma w oparciu o sowicie honorowane nagrody sterują gospodarką, narzucają zasady funkcjonowania rynkom sztuki i literatury. Powstają grupy artystów tworzących „pod nagrody” i realizujących styl narzucany przez mecenasów owych konkursów. Wielkie akcje mogą być pożyteczne, w Polsce narzucają jednak artystom obcy styl, naruszają suwerenność

twórczą, wprowadzają coś na kształt autocenzury. Nie wymieniając tytułów ani nazwisk związanych ze „stajniami” ich wydawców, nie wymieniając nazw konkursów i ich promotorów wystarczy stwierdzić, że przynoszą one tyle indywidualnego pożytku co straty mierzonej nierównymi warunkami promocji, powodują powstawanie nieautentycznych wartości , czasami są przyczynami społecznego i ekonomicznego wykluczenia. Organizatorzy zbiorowej świadomości tworzą swoiste getto gustów, programów, filozofii. Propagują ideowy imperializm lub zaściankowy konserwatyzm. Wypaczają rzeczywisty obraz autentycznej twórczości. Dlatego Fundacja Orkana wraz z grupą istniejących wciąż działaczy kultury, dziennikarzy, twórców i nawet polityków (związanych z szeroko pojętym ruchem ludowym), organizatorów aktywności artystycznej polskiej prowincji, miłośników autentycznych wartości wszystkiego co lokalne, regionalne, polskie postanowiła skorzystać
z utartego schematu i stworzyć ideę nagradzania ludzi aktywnych żyjących i tworzących poza opłotkami stolic.

 

 

 

 

 

 

Nagrody przyznaje specjalnie powołana co roku Kapituła Nagrody im. Władysława Orkana, której spotkanie w 2014 roku odbyło się w Sejmie RP 13 maja. W skład Kapituły weszli:

  1. Płk rez. Stanisław Dąbrowski – przewodniczący;
  2. Halina Murawska – sekretarz;

oraz członkowie:

  1. Eugeniusz Grzeszczak – wicemarszałek Sejmu RP;
  2. Bernard Antos – sekretarz Województwa Świętokrzyskiego;
  3. Gen. prof. Zygmunt Mierczyk – rektor Wojskowej Akademii Technicznej;
  4. Krzysztof Jóźwiak – przewodniczący Rady Senioralnej Fundacji im. Władysława Orkana;
  5. Grzegorz Małkus – wiceprezydent miasta Skarżysko-Kamienna;
  6. Dr Tadeusz Skoczek – dyrektor Muzeum Niepodległości;
  7. Ks. Prof. dr hab. Henryk Skorowski – dyrektor Międzynarodowego Centrum Dialogu Międzykulturowego i Międzyreligijnego UKSW;
  8. Prof. dr hab. Władysław Jakub Stępniak – dyrektor naczelny Archiwów Państwowych;
  9. Mirosław Szemla – kanclerz kapituły;
  10. Zdzisław Bik – prezes Grupy Kapitałowej FASING;
  11. Natalia Roszkowska – Fundacja im. Wł. Orkana;

 

 

 

 

 

 

 

Zaprezentowane zostały wszystkie wnioski jakie spłynęły do sekretariatu Nagrody. Postanowiono przyznać następujące nagrody:

  1. Bernard Ładysz (Zgłaszający: Adam Buszko / Katedra Polowa WP)
  2. Zespół Pieśni i Tańca „Siedlecanie” (Zgłaszający: Stanisław Bukowiec / Laureat Nagrody
    im. Wł. Orkana)
  3. Lucyna i Andrzej Kozłowscy (Zgłaszający: Urząd Miasta działający w imieniu instytucji kultury: Miejskie Centrum Kultury im. Leopolda Staffa w Skarżysku-Kamiennej
  4. Marian Pilot (Zgłaszający: Tadeusz Skoczek /Dyrektor Muzeum Niepodległości
    w Warszawie)
  5. Towarzystwo Przyjaciół Chorych – Hospicjum im. bł. Edmunda Bojanowskiego (Zgłaszający: Trojak Mariusz/ Prezes Fundacji ; Stanisław Gawron/ Członek Zarządu Fundacji)

Wniosek zgłoszony przez p. Mirosława Szemlę – dotyczący rzeźbiarki Anny Ficoń (B-81-12/14) – decyzją członków Kapituły zostanie ponownie przedstawiony do rozpatrzenia na posiedzeniu Kapituły w roku następnym.

 

Zgłoszone wnioski przez Kapitułę Nagrody na obradach z 13 maja 2014:

  1. Wicemarszałek Eugeniusz Grzeszczak zgłosił propozycję organizacji konferencji dotyczącej patrona Nagrody w Sali Kolumnowej Sejmu RP
  2. Przewodniczący Kapituły zaproponował rozpoczęcie starań w sprawie wydania dzieł Władysława Orkana

 

 

 

 

 

 

Uroczysta gala wręczenia Nagrody im. Władysława Orkana za rok 2013 odbyła się 6 czerwca 2014 r. w Miejskim Centrum Kultury w Skarżysku-Kamiennej. Patronat honorowy nad tegoroczną edycją Nagrody objęli : Wicemarszałek Sejmu RP Eugeniusz Grzeszczak, Marszałek Województwa Mazowieckiego – Adam Struzik, Marszałek Województwa Lubelskiego – Krzysztof Hetman, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego –  Adam Jarubas. Uroczystość uświetnił  koncert Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego.

 

 

 

 

Decyzją Kapituły nagrody za upowszechnianie kultury otrzymali:

Bernard Ładysz – za całokształt wszechstronnej działalności artystycznej;

Lucyna Kozłowska za ocalenie od zapomnienia wycinanki ludowej oraz promowanie dziedzictwa kultury i sztuki  regionu świętokrzyskiego;

Andrzej Kozłowski – za działalność artystyczną w dziedzinie rzeźbiarstwa oraz promowanie dziedzictwa kultury i sztuki regionu świętokrzyskiego;

Marian Pilot –  za całokształt twórczości literackiej związanej z nurtem chłopskim
ze szczególnym  uwzględnieniem tomu esejów „Nowy matecznik”;

Towarzystwo Przyjaciół Chorych – Hospicjum im. bł. Edmunda Bojanowskiego w  Bochni –
za systematyczną, długoletnią opiekę nad ludźmi starszymi, niepełnosprawnymi
i wykluczonymi oraz za stworzenie hospicjum domowego samotnych rolników;

Zespół Pieśni i Tańca „Siedlecanie”  – za wybitne  osiągnięcia artystyczne w dziedzinie upowszechniania kultury ludowej ze szczególnym uwzględnieniem Ziemi Bocheńskiej;

 

 

 

 

 

 

II Piłkarskie Mistrzostwa Instytucji Kultury

Fundacja Orkana przy współpracy z Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie zorganizowała turniej piłkarski dla pracowników instytucji kultury. Turniej zaplanowano na 21 września 2014 r. na płycie głównej stadionu Polonii Warszawa. Już 15 września 2014 r. odbyła się konferencja prasowa poświęcona II Piłkarskim Mistrzostwom Instytucji Kultury połączona z ceremonią losowania grup, którego dokonał gość honorowy trener Andrzej Strejlau. Obecni byli przedstawiciele uczestników, sponsorów oraz partnerów turnieju, a także zaproszeni goście. Spotkanie poprowadził Dyrektor Muzeum Sportu i Turystyki Tomasz Jagodziński. Zaprezentowano także puchary dla najlepszych drużyn ufundowane przez Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy Panią Hannę Gronkiewicz-Waltz.

 

 

 

Grupy II Piłkarskich Mistrzostw Instytucji Kultury:

 

Grupa A

Muzeum Niepodległości

Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Archiwum Akt Nowych

Muzeum Powstania Warszawskiego

 

Grupa B

ITS/ Wirtualne Muzeum Motoryzacji

Ministerstwo Sportu i Turystyki

Narodowy Instytut Audiowizualny

 

Grupa C

Ministerstwo Kultury i dziedzictwa Narodowego

Towarzystwo Marii Skłodowskiej – Curie w Hołdzie

Narodowe Archiwum Cyfrowe

 

Grupa D

Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie

Fundacja im. Władysława Orkana

Harcerze 127 WDW Plejady

 

 

 

Wielkie emocje, pięknie strzelane bramki, walka do ostatniego gwizdka sędziego, nagrody dla uczestników, a przede wszystkim dobra zabawa. Tak jednym zdaniem można podsumować II Piłkarskie Mistrzostwa Instytucji Kultury. Kolejna edycja została objęta honorowym patronatem Pani Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, Ministra Sportu i Turystyki Andrzeja Biernata, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Małgorzaty Omilanowskiej, Prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego Andrzeja Kraśnickiego, a także Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika. Partnerami Mistrzostw byli: Decathlon Piaseczno, ClosBrothers.

 

W Mistrzostwach udział wzięło 13 ekip. Turniej po raz drugi wygrała drużyna Muzeum Niepodległości, która w finale pokonała Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Po bardzo emocjonującym meczu, III miejsce zajął zespół Muzeum Sportu i Turystyki
w Warszawie pokonując w rzutach karnych zespół Towarzystwa Marii Skłodowskiej – Curie
w Hołdzie. Sponsorami tegorocznej imprezy były PFM Stanisławów, a także firma Mieszko właściciel marki Zozole.

 

 

 

Organizatorzy wraz z uczestnikami turnieju przygotowali piknik rodzinny z mnóstwem niespodzianek dla kibiców dopingujących drużyny podczas tego piłkarskiego święta. Nie zabrakło atrakcji typowo sportowych. Najmłodsi spróbowali swoich sił podczas gry
w piłkarzyki, a także wzięli udział w konkursach z wiedzy o piłce nożnej oraz zawodach sprawnościowych, gdzie główną nagrodą był rower górski. W wydarzeniu, przez cały dzień, uczestniczyło około 1000 osób.

 

 

 

Wystawa Igrzyska za drutami

Fundacja Orkana przy współpracy z Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie stworzyła ekspozycję czasową „Igrzyska za drutami”. 10 września 2014 r. odbył się wernisaż tej niezwykłej wystawy. Jest to prezentacja wyjątkowej kolekcji zbiorów Muzeum Sportu związanych z Igrzyskami Obozowymi, zorganizowanymi przez polskich jeńców w Oflagu II C Woldenberg w 1944 roku, a także z zawodami sportowymi lat olimpijskich w Stalagu XIII A Langwasser, Oflagu VII A Murnau, Oflagu II D Gross-Born. Kolekcja ta zawiera ponad 150 własnoręcznie zrobionych przez jeńców przedmiotów: dokumentów, pucharów wykonanych z aluminiowych menażek, dyplomów, afiszy etc. Wszystkie eksponaty wykonane w trudnych obozowych warunkach, pomimo upływu ponad 70 lat, zachowały się w idealnym stanie.
Są jedynym tego typu zbiorem muzealnym na świecie, nawiązującym do międzynarodowych Igrzysk organizowanych podczas II. wojny światowej.

 

 

 

 

Wśród licznie zgromadzonych na wernisażu gości Dyrektor Muzeum Sportu Tomasz Jagodziński szczególnie powitał „drugie pokolenie Woldenberczyków” – rodziny byłych więźniów obozów jenieckich. Tę grupę reprezentował Prezes Stowarzyszenia Woldenberczyków Wiesław Dembek oraz Wiceprezes Stowarzyszenia Andrzej Pazda, który przekazał dar dla Muzeum – publikację własnego autorstwa „Oflag IIC Woldenberg wczoraj
i dziś”.

 

Kolejne dary przekazali przyjaciele Arkadego Brzezickiego – uczestnika i współorganizatora igrzysk obozowych, który jest jedynym żyjącym świadkiem tamtych niezwykłych wydarzeń. Warto dodać, że Pan Arkady Brzezicki ma obecnie 106 lat. Niestety, nie mógł on być obecny na wernisażu, ale Panowie Bogdan Jasiewicz i Andrzej Arcimowicz przekazali statuetkę Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, jak również medale okolicznościowe, wybite
z okazji setnych urodzin Arkadego Brzezickiego. Dary te mają dla nas wyjątkową wartość,
ze względu na osobę Pana Arkadego, którego żona, Maria Brzezicka-Morawińska była pierwszą dyrektorką Muzeum i dzięki niej ta niezwykła kolekcja sportowych pamiątek
z igrzysk obozowych trafiła do naszych zbiorów.

 

Honorowy Patronat nad wystawą objął Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej, Bronisław Komorowski, reprezentowany przez Kajetana Broniewskiego, olimpijczyka, medalistę Igrzysk w Barcelonie w 1992 r. W swoim przemówieniu przywołał on wspomnienia Arkadego Brzezickiego, dla którego największym obozowym przeżyciem był moment wznoszenia flagi olimpijskiej – moment, w którym również hitlerowski strażnik na wartowniczej wieży odstawił broń, zdjął hełm i salutował.

 

 

 

 

 

 

Na wernisażu byli również Dyrektor Muzeum w Dobiegniewie Irena Zmaczyńska, Prezes Fundacji Woldenberczyków Tomasz Rogoziński. Muzeum Miasta Łodzi reprezentowała Ewa Sobczyk, a Polski Komitet Olimpijski: Dyrektor Grażyna Rabsztyn, Prezes Fundacji PKOl Kajetan Hądzelek, Dariusz Goździak, medalista olimpijski w pięcioboju nowoczesnym oraz Andrzej Szalewicz, były Prezes PKOl.

 

Licznie przybyli członkowie Rady Muzeum Sportu pod przewodnictwem prof. Wojciecha Zabłockiego. Obecni byli: Barbara Rogalska, red. Jerzy Jakobsche, Franciszek Cemka, Franciszek Midura.

Ekspozycja prezentowana w siedzibie Muzeum Sportu i Turystyki, od 10 września 2014 roku do 22 lutego 2015 roku powstała we współpracy z Muzeum Woldenberczyków
w Dobiegniewie, Centralnym Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu
i Fundacją im. Władysława Orkana. Na ekspozycji wykorzystano także zdjęcia ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego oraz zbiorów prywatnych Romana Babuta, Prezydenta Międzynarodowego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Olimpijskich.

 

 

 

 

 

 

 

Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego

Na dzień 31.12.2014 r. Fundacja prowadziła działalność gospodarczą w zakresie:

– Wydawanie książek – PKD 58.11.Z,

– Pozostała działalność wydawnicza – PKD 58.19.Z,

 

Dochody z działalności gospodarczej Fundacja przeznacza na realizację celów statutowych

określonych w § 6 Statutu.

 

 

 

Odpisy uchwał Zarządu Fundacji

Uchwała nr 1 w sprawie przyjęcia statutu

Uchwała nr 2 o wyborze ministra właściwego ds. Fundacji ze względu na jej cele

Uchwała nr 3 w sprawie wyboru członków Zarządu Fundacji

Uchwała nr 4 o ustanowieniu Nagrody im. Władysława Orkana

Uchwała nr 5 o wyborze członków kapituły Nagrody im. Władysława Orkana

 

Powyższe odpisy zostały dołączone do sprawozdania Fundacji

 

 

 

Informacja o wysokości uzyskanych przychodów na dzień 31.12.2014 r.

W 2014 roku Fundacja uzyskała przychody w kwocie 43.360,00 zł, w tym:

– z darowizn 5.100,00 zł

– środków pochodzących ze źródeł publicznych, w tym z budżetu państwa i gminy 0,00 zł

– z odpłatnych świadczeń w ramach celów statutowych 0,00 zł

– z działalności gospodarczej przeznaczonej w całości na działalność statutową 38.260,00 zł

– inne przychody 0,00 zł

 

 

Informacja o poniesionych kosztach na dzień 31.12.2014 r.

W 2014 r. Fundacja poniosła koszty statutowe o łącznej wysokości  46.022,50 zł w tym:

– na realizację celów statutowych w wysokości 45.222,50 zł

– na administrację w wysokości 800.00 zł

– pozostałe koszty 0,00 zł

 

 

Dane o:

liczbie osób zatrudnionych w fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk i z

wyodrębnieniem osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej,

– Fundacja nie zatrudniała w 2014 roku osób na podstawie umów o prace. Zawierano wyłącznie umowy o dzieło.

 

łącznej kwocie wynagrodzeń wypłaconych przez fundacje z podziałem na wynagrodzenia,

nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób

zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej,

– Fundacja nie zatrudniała w 2014 roku osób na podstawie umów o prace

 

wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie

członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością

gospodarczą z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia,

– Fundacja nie zatrudniała w 2014 roku osób na podstawie umów o prace

 

wydatkach na wynagrodzenia z umów zlecenia i umów o dzieło,

umowa o dzieło 5 osób na łączną kwotę 18.600,00 zł

 

udzielonych przez fundacje pożyczkach pieniężnych, z podziałem według ich wysokości, ze

wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz z podaniem podstawy

statutowej udzielania takich pożyczek,

– Fundacja nie udzielała pożyczek

 

kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku

– nie wystąpiły

 

wartości nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach

prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek,

– nie wystąpiły

 

nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to

nabycie,

– nie wystąpiły

 

nabytych pozostałych środkach trwałych,

– nie wystąpiły

 

wartości aktywów i zobowiązań Fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach

finansowych sporządzanych dla celów statystycznych,

– wartość aktywów na dzień 31.12.2014 r. 3.055,00 zł

– zobowiązania Fundacji na dzień 31.12.2014: 717,50 zł

 

Na dzień 31.12.2014 r. Fundacja ma podpisaną umowę na prowadzenie rachunku bankowego z mBank S.A. Bankowość Detaliczna z siedzibą w Warszawie ze stanem salda na koncie nr 16 1140 2004 0000 3702 7513  5964 w wysokości 3 055,00 zł

 

Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej

działalności,

– nie wystąpiły

 

 

 

 

Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych,
a także informację w sprawie składanych deklaracji podatkowych.

– Fundacja złoży deklarację Cit-8 za 2014 r. do dnia 31.03.2015 r.

– Fundacja złożyła deklarację PIT-4R za 2014 r. do dnia 31.01.2015 r.

 

W okresie sprawozdawczym nie było przeprowadzanych kontroli w fundacji.

 

 

 

Warszawa dnia 31.03.2014 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezes Zarządu                                                                                             Wiceprezes Zarządu